Fruit Chan, Park Chan-Wook, Miike Takashi
			30-01-2005 23:00 Luxor
		
		
		Eerste deel lijkt gebaseerd op een Radio Bergeijk onderzoek naar restaurant 'De Chinese
		Muur' en diens link met het streekziekenhuis. 4 sterren.
Tweede deel is een slappe herhaling van Oldboy-thematiek door de Koreaanse Tarantino protegé. 3 sterren.
Derde deel is een fraai gestileerde Miike over een tragisch Mieke. 4 sterren.
		
	Tweede deel is een slappe herhaling van Oldboy-thematiek door de Koreaanse Tarantino protegé. 3 sterren.
Derde deel is een fraai gestileerde Miike over een tragisch Mieke. 4 sterren.
Fruit Chan, Park Chan-Wook, Miike Takashi.
			30-01-2005 23:00 Luxor
		
		
		Driemaal extreem, tweeëneenhalf keer raak. Deel 1 gaat over de
		problematiek met betrekking tot de nieuwe verjongingskuur van tot dumplings
		verwerkte geaborteerde foetussen. Deel 2 gaat over het dilemma van een
		gijzeling. Deel 3 is een Takashi die zijn oude idioom verlaat tot het
		verkennen van alle schuldgevoelens die uit 'Ik zou je wel in een doosje
		willen doen' kunnen volgen.
		
		
Deel 1 en 3 maken de film.
		
	Deel 1 en 3 maken de film.
Fruit Chan, Park Chan-Wook, Miike Takashi,
			29-01-2005 22:30 Cinerama 3
		
		
		Prachtig gefotografeerd, maar kwa inhoud wisselvallig macaber drieluik.
		Deel 1 staat het dichtst bij de realiteit en is meteen het beste. In een
		Hongkongse woonkazerne voert Tante Mei illegale abortussen uit en serveert
		aan middelbare vrouwen een heel speciaal soort dim sums. Met verjongende
		werking. Een verwelkte tv-ster komt in de problemen als de consumeerde feut
		uit incest voortgekomen blijkt, maar ze zet zich er overheen. Je bent oud
		en je wil je jeugd terug, nietwaar? Deel 2 dan. Park (Old Boy) vliegt uit
		de bocht met post-moderne splatter vanwege een te vergezochte plot en
		ongeloofwaardige bad guy, waarvoor strafpunten. Miike, vooral bekend van
		uitzinnige actie, brengt een verstild klassiek spookverhaal, over twee
		zusjes die bij een rondtrekkend circus gewerkt hebben. Net als Ju-On en
		zijn imitaties, lijkt dit verhaal te drijven op het thema van de
		wraakzuchtige oni (= geest van -meestal vrouwelijk- slachtoffer), maar het
		einde heeft een verrassende wending die te mooi is om te spoilen.
		
		
		
	